Hei ! Har kjøpt en s13, og hver gang jeg svinger f.eks i rundkjøringer kommer det en helvettes sinnsyk dunkelyd. Akkurat som om noen banker bilen med en hammer.. det sitter da en 1.5 way kaaz diff. dette går da vekk når jeg kjører en rett strekning. Det er ikkenoe olje i diffen ( trur jeg ) har ingen mulighet til og heise bilen for har ikke utstyr til det foreløpig.. men trur dere denne hardbarka dunke lyden går vekk om jeg fyller på olje ? Takk for svar !

Kan vel spøre om en ting til mens jeg er i gang. Som forrige eier sa så satt short shiften på litt gæærnt. Når bilen har litt høyt turtall la oss si ca. 5000 og oppover så kommer det en total psycho vibrasjonslyd ett eller annet sted foran på passasjer siden hvor airbagen pleier og være på andre biler.. rett over handskerommet ett eller annet sted... trur dere det er girkassa som rett og slett begynner og bli for sliten eller må jeg bytte short shift? Alle girene går helt fint ann og gire med og den er overaskenes god og bytte gir på, kanskje en smule for hard men det går. Clutchen må ut ca. 10 cm eller mer for at bilen skal gå fremover. Og selv da må du ha en del turtall for at bilen skal kjøre... pluss at bilen kveler seg selv om du har hatt for høyt turtall og skal shifte gir om du har clutchen inne litt for lenge.. sitter på en clutchmaster trykkplate, 400 dyser ( skule hatt 444cc ) horsham stage 3, og alt annet som det oppsettet må ha + litt til.. ordentlig takknemlig om noen kan gi meg noe stabilt svar så jeg får starta med og ordne bilen