Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Koble opp start-panel og hovedstrømsbryter R32 GTR

Medlem siden
    Jan 2006
    Meldinger
    126

Koble opp start-panel og hovedstrømsbryter R32 GTR

Hei!

Ligger under dæsj'en for å koble opp hovedstrømsbryter og start panel m/IGN switch og start knapp.
    Kan noen forklare meg enkelt hvordan jeg skal koble dette, hvilke ledninger jeg skal bruke og hvor ledningene kommer fra?
    Er grønn på dette området.
    Har ECU pinout diagram og koblingskjema til hovedstrømsbryteren/startpanelet. Men skjønner fortsatt ikke Mulig jeg er dum! (stor sannsynlighet!)
    Var under dashbordet på Silvia'n til teamkameraten for å se, da han har akkurat det samme opplegget. Men der var det så mye fjøsmekk av et ledingssurr at jeg gav opp!
    Har sittet på nettet å søkt flere ganger nå, men av det jeg har funnet så er det på Engelsk, og ufullstendig.

Kan gjerne sende på PM.

Stig
    1990 Nissan Skyline BNR32 GTR (Banebil)
    1996 Volvo V40 1,8 (Jobb-bil ish)
    X - 1988 Volvo 360 GLS (Gøy som faen på vinter'n!) (Spiker)
    X - 1990 Nissan 200sx RS13 Turbolag edition
    X - 1986 Nissan Bluebird 2.0 SLX (Spiker)

Medlem siden
    Apr 2008
    Meldinger
    1,067
    Easy dette

Hovedstrømsbryteren må du montere på jordingskablen(evnt plusskabel) på batteriet. Hvor står batteriet ditt?

Du må lokalisere noen ledninger på tenningslåsen...
    Se etter de tykkeste i første omgang.
    En av dem har konstant 12V uansett posisjon på nøkkelen.
    Denne kobler du til den ene polen til IGN bryteren, ACC bryter(det trenger du også, for å slå på alt annet enn tenning på motor), og startknappen.

Deretter må du finne den tjukke som får 12V når du slår på tenninga. Denne skal da på andre polen på IGN bryteren.

Så må du finne den som får 12V når du vrir nøkkelen til "start", denne skal på pol 2 på startbryteren.
    Så er det 2 ledninger som får 12V når du slår på tenningen som er noe tynnere, disse kan du koble sammen, og koble til på ACC bryteren.

Om du fortsatt sliter om ei uke kan jeg bla opp manualen, finne fargene og tegne skjema, men skal være gaanske grei skuring basert på beskrivelsen der altså.....

Dette er litt generellt, mener å huske det var slik på min S14, men er LENGE siden jeg kobla der. Var uansett likt på Mazdaen jeg kobla i vinter.

Husk å sjekk bryterne, hvor mye strøm de tåler. Mulig du må bruke rele om strømtrekket er stort. Noe dritt om bryterne brenner opp på "langtur" eller noe....
    regner med tenningslåsen er/blir demontert? (hvis ikke må uansett nøkkelen stå i, pga rattlås)

Medlem siden
    Jan 2006
    Meldinger
    126
    Tusen takk!
    Skal vel klare dette nå
    Rattlåsen borra jeg ut i vinter, er ren timeattack/racebil så rattlås er forbudt
    Dørlås, quickrelease på rattet og avtagbar hovedstrømsbryter er god tyverisikring det også! hehe
    Endelig snart klar med bilen, sparte bare det jeg synes er værst til slutt aka elektrisk

Mvh

Stig
    1990 Nissan Skyline BNR32 GTR (Banebil)
    1996 Volvo V40 1,8 (Jobb-bil ish)
    X - 1988 Volvo 360 GLS (Gøy som faen på vinter'n!) (Spiker)
    X - 1990 Nissan 200sx RS13 Turbolag edition
    X - 1986 Nissan Bluebird 2.0 SLX (Spiker)

Lignende tråder

1. Hovedstrømsbryter
    By Åggi in forum Nissan Sporting
    Svar: 0
    Siste melding: 5th April 2010, 22:10
  2. Svar: 7
    Siste melding: 4th September 2009, 12:23
  3. instr.panel og ledning til overs
    By Tony in forum S14
    Svar: 1
    Siste melding: 14th May 2008, 23:40
  4. Instrument panel