Hei igjen,

følger opp tråden fra i går vedr. markerings- og blinklys på min nyervervede 280Z. Nye hovedlykter er kjøpt inn etter gode råd fra erfarne Z eiere, takk!

Gikk for Golf 1 lyskastere fra Biltema og jeg skal nå i gang med å demontere eksisterende hovedlys på Z'en. Har sett litt nærmere på hvordan de er festet i dag men ser ikke helt hvordan jeg på best mulig og effektiv måte kan fjerne lyktene for å erstatte med de nye.

Hvordan går jeg best frem og hvor starter jeg? Det ser vanskelig ut å få de ut forfra (de 3 festeskruene sitter litt trangt til - vanskelig å få plass til en stjernetrekker uten å ripe i lakken i lysbuene. Er det slik at jeg må skru av hjul og plastikk innerskjerm for å komme til å ta de ut på den måten? Sistnevnte virker som veldig tingvint. Ved montasje av nye lykter - vil det da være mulig å bruke eksisterende fester? Nye lys kommer med plastikk festering noe som er positivt med tanke på rust men bruker gjerne festering som allerede sitter der om mulig.

En fortsatt fersking hadde satt stor pris på litt input her! På forhånd takk for hjelpen!

PS! Må innom Bilextra i morgen for å handle parklys holdere, det hadde de selvfølgelig ikke på Biltema. Skal ikke være så lett dette her - bare for noen lys! Statens Vegvesen spiller ikke alltid på lag!