Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Eu-kontroll og Bil tilsynet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    196

Eu-kontroll og Bil tilsynet.

Har søkt litt rundt, og fant ikke så mye om dette, men vet og i grunnen og at det ikke er mange av oss med biler registrert på "Motorhistorisk Grunnlag" heller da

Er da selfølgelig tid for Eu-kontroll, og det er jo kjekt med "en bil som har skilt, men ikke ønsket under noen omstendigheter på norsk vei".
    Gikk forsåvidt greit, men; jeg har ikke orginale felger, og det ble jo sef et tema, men det klarer man alltids å skaffe, og avgassmålinga blei heller dårlig den og........(dumme meg tenkte at de gadd vel ikke henge seg opp i at felgene var 1dimmensjon for stor), men akk....

Men, så sier di (Mekonomeni dette tilfell) at di må vise bilen til BT etter at di har godkjent den siden er registrert på spesielt grunnlag Er d noen som har vert bortig dette?? Va er da vitsen med en Eu kontroll i utgangspunktet vis man likevell må rett til BT??

Alltid skal d være noe.........

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    107

Re: Eu-kontroll og Bil tilsynet.

Hadde eu kontroll på min r33 i april, ingen problem det. registrert på motorhistorisk grunnlag.
    Skyline r33 gts-t (Skilter)
    Touran R-Line 170hk DSG

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    196

Sitat Opprinnelig postet av chrrish
    Hadde eu kontroll på min r33 i april, ingen problem det. registrert på motorhistorisk grunnlag.
    så den var ikke innom BT etterpå?

Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    736

Den må ikke vises på BT ved eu-kontroll nei, selv om den er registrert på 1-15. Men hvis kontrolløren oppdager ting som ikke er i henhold til 1-15 eller andre ting som må godkjennes i vognkortet anmerkes den med -Forvises biltilsynet og karakter 2. Da er det biltilsynet som får sjekke om modifikasjonene er godkjennbare.
    04 E270CDI Avantgarde Exclusive // 07 Suzuki GSX-R 750 Marchesini
    x 1998 200sx S14A
    x 1993 Nissan Skyline R33 - Registrert
    x 1989 Skyline R32 4dørs rb25det driftebil
    x 1999 Nissan 200SX S14A Racing ed
    x 1996 200SX S14 6trinns manuell
    x 200SX S13 J-Spec

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    107

nei, var ikke innom bt. fiks det du fikk feil på å dra å ta en ny kontroll
    Skyline r33 gts-t (Skilter)
    Touran R-Line 170hk DSG

Jeg var på EU med min r33 med skilt nå i mai, motorhistorisk grunnlag... 2'er feil på casterstagforinger og skiltlys. Viste den kun på samme verksted igjen og fikk godkjent.. Min er ikke orginal utseende, felger osv. men det ble ikke anmerket, noen verksted er mer A4 enn andre for å si det sånn....

Hvem carer om felger da? ;O Det er jo det folk bryr seg minst om på en EU kontroll, så lenge de er der... jaja!
    http://www.oppdalgatebil.com/
    -01' Mercedes Benz E220cdi | -94' Nissan Skyline R33 Gts-t *registrert* | x-97' Peugeot 406 1,8-16V(solgt) | x-97' Mercedes Benz E300Diesel(solgt)
    x-95' Seat Toledo 1,9TDk Db-car(spiker) | x-95' Mercedes Benz E250Diesel(solgt) | x-89' Ford Sierra Råne Edition(spiker)

R33 glassfiberbakluke selges. Lakkode KH3(svart). PM for info, bud.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    196

Sitat Opprinnelig postet av System^
    Jeg var på EU med min r33 med skilt nå i mai, motorhistorisk grunnlag... 2'er feil på casterstagforinger og skiltlys. Viste den kun på samme verksted igjen og fikk godkjent.. Min er ikke orginal utseende, felger osv. men det ble ikke anmerket, noen verksted er mer A4 enn andre for å si det sånn....

Hvem carer om felger da? ;O Det er jo det folk bryr seg minst om på en EU kontroll, så lenge de er der... jaja!
    Ja, skjønner ingenting jeg!! Er på jobb, så det var fadern som var innom me bilen for meg, jeg bare ba han om å kjør den heim å vent te e kom heim. Må snakk me dem sjøl, trur d e litt misforståelsa ute å går

Kommer sef ann på verkstedet, men di ble sef skeptisk til å godkjenne NOE, da noen "mente" den måtte til biltilsynet etterpå......

Takker for god respons iallefall

mhm..

I starten var også verkstedet jeg brukte skeptisk til å ta EU, siden bilen var på motorhistorisk grunnlag. Men jeg ringte teknisk på Biltilsynet og hørte med dem, og svaret jeg fikk var at "bilene registrert på motorhistorisk grunnlag, skal ha EU på samme måte som alle andre biler." Altså det er ingenting spesielt selvom registreringa er annerledes. Den skal ha EU på samme måte som en orginal toyota yaris.... Ingen hokus pokus. Og du trenger IKKE å vise den for BT, med mindre det står 2'er feil for "forevises trafikkstasjon"..!

Her tar verkstedet grundig feil i hvertfall... Grunnlaget har ingenting å si! Den er som en hvilken som helst annen bil på EU.
    -01' Mercedes Benz E220cdi | -94' Nissan Skyline R33 Gts-t *registrert* | x-97' Peugeot 406 1,8-16V(solgt) | x-97' Mercedes Benz E300Diesel(solgt)
    x-95' Seat Toledo 1,9TDk Db-car(spiker) | x-95' Mercedes Benz E250Diesel(solgt) | x-89' Ford Sierra Råne Edition(spiker)

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    196

Sitat Opprinnelig postet av System^
    mhm..

I starten var også verkstedet jeg brukte skeptisk til å ta EU, siden bilen var på motorhistorisk grunnlag. Men jeg ringte teknisk på Biltilsynet og hørte med dem, og svaret jeg fikk var at "bilene registrert på motorhistorisk grunnlag, skal ha EU på samme måte som alle andre biler." Altså det er ingenting spesielt selvom registreringa er annerledes. Den skal ha EU på samme måte som en orginal toyota yaris.... Ingen hokus pokus. Og du trenger IKKE å vise den for BT, med mindre det står 2'er feil for "forevises trafikkstasjon"..!

Her tar verkstedet grundig feil i hvertfall... Grunnlaget har ingenting å si! Den er som en hvilken som helst annen bil på EU.
    var mye det samme her Med en gang di så motorhistorik grunnlag i vognkortet så bel di veldig tvilsom. Og på toppen av det var ikke bilen registrert med noe informasjon i datasystemet deres (biltilsynet) så det sto ikke at den var innkalt til EU-kontroll, dermed kunne di heller ikke ta en som vanlig.

Men har fått det fikset nå, endte med å ringe biltilsynet selv og fikk beskjed om at siden det her var bilens første EU-kontroll så var ikke all data blitt ført over i systemet når den ble importert, så jeg måtte ta en god gammeldags manuell kontroll, og levere det selv til Biltlsynet slik at det ble ført inn i systemet
    Men nå skal det vist være iorden også for kontroller som kommer siden det er blitt ført inn i systemet

Se der ja. Bra det ordna seg i hvertfall da

Lignende tråder

1. EU-Kontroll
    By Geirz in forum Østlandet
    Svar: 3
    Siste melding: 31st March 2006, 14:50
  2. EU-Kontroll / PKK
    By HsL in forum S13
    Svar: 8
    Siste melding: 22nd August 2005, 23:01
  3. Stort problem med tilsynet snart
    By VKH in forum Småprat
    Svar: 44