Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 32

Tråd: Program Vålerbanen 28.4.

Medlem siden
    Oct 2008
    Meldinger
    341

Program Vålerbanen 28.4.

Fint om dere gir tilbakemelding på opplegget.
    Er det massiv motstand mot deler av programmet, gjør vi forandringer.

PROGRAM

Husk:
    *Ta med hjelm for sjåfør og ev. passasjer
    *Dersom prøveskilter, må det fremgå av kjøreseddel at det gjelder kjøring på Vålerbanen
    *Lisensbiler kan ikke benyttes
    *Lag en liste over alt som er modifisert på bilen. Henges på vinduspusser ved oppstilling
    *Bil må være i forskriftsmessig stand, prøveskilt godkjennes
    *Alle som skal kjøre er ansvarlig for å sette seg inn reglementet, lagt ut på tråden
    *Overtredelser vil kunne føre til bortvisning

Ankomst og registrering: 14.00 - 15.30
    Instruktørkurs: 15.30 – 16.00
    Banekjøring: 16.00 – 18.00
    Felles pause, pølser og vafler, is: 18.00 – 18.30 (åpen kafeteria hvor vi kan kjøpe)
    Events: 18.30 - 19.30
    Banekjøring: 19.30 - 21.00
    Premieutdeling: 21.00-

Events:
    Vi ser på muligheten til å arrangere ”Slalåm-cup” (kjegler) samt ”Akselrasjons-cup”.
    Da er det vinn eller forsvinn. 2 og 2 konkurrerer, og konkurrenter tas ut ved loddtrekning.
    Premiering begge konkurranser.
    Om vi skal gjøre dette, avhenger av interessen fra dere. Kom opp med meninger!
    Med mindre det er sterk motstand, gjør vi dette. Detaljer følger når vi kommer til Våler.

Jury bestående av 3 deltakere kårer ”dagens bil”. Helhetsinntrykket avgjør. Premiering.

Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    1,504

Re: Program Vålerbanen 28.4.

ser bra ut, må bare finne hjelm da

Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,681

Ja,vi håper å få til ett treff som de fleste syntes var en bra kveld.Litt spennende med drag og slalomkjøring
    syntes vi da,rundetid får vi ikke lov til å ta av fylkesmannen i Hedmark....forstå det den som kan.
    Nissan 300ZX-R Strosek Limited Edition
    Nissan GTR R35 SPE750
    VW POLO 1,4

Gjest

Helt knall opplegg må jeg si! første klubben jeg har erfart dette med, gleder meg bare enda mer nå! Klapp til dere i Ledelsen!

EDIT: Personlig så stemmer jeg kanskje på litt slalåmkjøring og litt drag i siste heat? Selv om vi stiller opp med en liten CRX så blir Drag racing litt kjipt. Vi er desidert den med minst HK men også minst vekt, men det er artig og forske og sammenligne med dere big boys.

Medlem siden
    Oct 2008
    Meldinger
    341

Sitat Opprinnelig postet av T.K
    Helt knall opplegg må jeg si! første klubben jeg har erfart dette med, gleder meg bare enda mer nå! Klapp til dere i Ledelsen!

EDIT: Personlig så stemmer jeg kanskje på litt slalåmkjøring og litt drag i siste heat? Selv om vi stiller opp med en liten CRX så blir Drag racing litt kjipt. Vi er desidert den med minst HK men også minst vekt, men det er artig og forske og sammenligne med dere big boys.

Her var det flere nattsvermere.......bra at du gir honnør til at mye arbeid og timer legges ned i dette.
    Neida, drag med din CRX blir ikke kjipt i det hele tatt. Det er HK pr kg som gjelder. Husk at disse drogene vi gamlegutta kjører med, er 1600-1800 kg. Da er ikke vekta til oss som sitter inni medtatt, og da blir det fort et par hundre kilo til. Så to tonn skal du altså slå,- det går glatt skal du se.

Gjest

Her var det flere nattsvermere.......bra at du gir honnør til at mye arbeid og timer legges ned i dette.
    Neida, drag med din CRX blir ikke kjipt i det hele tatt. Det er HK pr kg som gjelder. Husk at disse drogene vi gamlegutta kjører med, er 1600-1800 kg. Da er ikke vekta til oss som sitter inni medtatt, og da blir det fort et par hundre kilo til. Så to tonn skal du altså slå,- det går glatt skal du se.
    Hehe, dere fortjener så klart skryt som ordner dette, og for et bra opplegg sier jeg bare.
    Ja du sier noe, bilen veier jo dobbelt så lite som dere andre faktisk så det blir spennende!
    Men føreren presterer nok bedre på bane, han har fått mye skryt på andre treff. Så vi er begge spente på hvordan det blir med dere store gutta. Han er selv ganske engstelig ! hehe.

Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,681

For å si det slik,så har ikke jeg mye erfaring med banekjøring,så for meg blir det ett lære treff.
    Vet det kommer folk som aldri har kjørt på bane,samt folk som har mye erfaring fra banekjøring.
    Så her blir det blandede drops.Med biler fra 120hk til 900hk,så spennvidden er STOR på dette treffet,
    det gjør det ekstra interessant syntes jeg.

Så føreren i CRX trenger nok ikke engste seg,han har nok mer erfaring enn mange av oss andre tilsammen.
    Husk også att vi bare er ca 30stk,så kjøretid blir det nok av,her kan du kjøre i timesvis om du vil.
    Erfaringsmessig er ikke folk utpå mer enn kanskje en time tilsammen i løpet av en slik kveld.
    Vi har GOD tid denne kvelden skal du se.
    Nissan GTR R35 SPE750
    VW POLO 1,4

Gjest

Hehe du sier noe CV1515, helt enig i at dette blir spennende ja! Blir bursdags feiring for min del, og en knall en!

Håper på en mulighet til å få sitte på i en 300TT noen runder? Lurer fælt på hvordan disse bilene glir rundt banen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,681

Det må gå ann å få lov til vel,av en snill sjel....
    Disse bilene glir rundt banen slik sjåføren vil og presterer...
    Nissan GTR R35 SPE750
    VW POLO 1,4

Gjest

Håper på det

Gjest

Lurer på om vi skal kjøpe med noe mat eller slikt? kjekt og vite på forhånd! hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,681

Kiosken er opp en times tid rundt 1830,pølser.vafler og is.Utover det må du ha med å grille selv.
    Nissan GTR R35 SPE750
    VW POLO 1,4

Ok, da skal jeg sørge for å ordne det!

EDIT: Gratulerer med dagen CV1515
    -Tee:K

Administrator/Styremedlem av Sviddgummi Bil Klubb - Følg oss på Facebook

"You know, there is a positive and negative aspect of everything in this world, it's just up to you to decide which side you will be on"

Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,681

HALLO FOLKENS.NÅ MÅ ALLE GJØRE EN INNSATS OG FÅ GITT BESKJED TIL DELTAGERNE SOM IKKE ER PÅ
    FORUMET HER,DET GJELDER REGLER PÅ BANEN,SAMT HJELM OG KRAV TIL BIL.SPESIELT ATT FØRERMØTE
    ER 15.30, HALVFIRE SHARP.MØT OPP FØR DETTE.
    Nissan GTR R35 SPE750
    VW POLO 1,4

Gitt beskjed til broder om dette, å antar vi er der litt før 2..

"You know, there is a positive and negative aspect of everything in this world, it's just up to you to decide which side you will be on"

arildh Gjest

Det ser ut som et bra opplegg men er ikke autoslalom og drag og gape over litt mye.
    Dette er jo begge aktiviteter hvor 28 biler til en hver tid står i kø og krever mye planlegging for å gå smooth.
    Jeg har vært på banekjøring hvor arrangøren har endt opp med å sløse bort dyrebar tid pga dårlig planlegging. Jeg vil tro at de fleste kommer for å kjøre på bane.
    My2c

Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,681

Vi tror vi skal gjennomføre dette på 1,5 time.....og da er det plenty med kjøretid utenom.
    Er nok ikke alle som blir med,og vi kjører to og to biler samtidig.Men ikke så mye erfaring med dette,
    så kanskje du har rett,vi kommer til å lære mye under dette treffet.
    Takk for synspunkt,ser vi att det tar for mye tid får vi heller improvisere litt.
    Nissan GTR R35 SPE750
    VW POLO 1,4

Medlem siden
    Oct 2008
    Meldinger
    341

Sitat Opprinnelig postet av arildh
    Det ser ut som et bra opplegg men er ikke autoslalom og drag og gape over litt mye.
    Dette er jo begge aktiviteter hvor 28 biler til en hver tid står i kø og krever mye planlegging for å gå smooth.
    Jeg har vært på banekjøring hvor arrangøren har endt opp med å sløse bort dyrebar tid pga dårlig planlegging. Jeg vil tro at de fleste kommer for å kjøre på bane.
    My2c
    Det kan godt hende du har helt rett i at det blir for mye, selv om det er planlagt tight og godt.
    Det er også helt rett at banekjøringen er det primære.
    Vi har imidlertid muligheten til å kutte en av de to aktivitetene.
    Vi må bare prøve oss fram.

Hilsen Birger

Medlem siden
    Sep 2004
    Meldinger
    40

My2c
    Enig her. Jeg har vært på mange banetreff opp igjennom årene med kompliserte timeplaner som har blitt "ødelagt" pga. uforutsette hendelser som f.eks avkjøringer med en halvtimes kosting av bane osv. Da ryker timeplanen og det blir ofte kaos. Min erfaring er at det er åpen pitlane hele dagen som gjelder. Da blir det fin flyt og sjeldent kø på banen. Drag og autoslalom kan man også gjøre på f.eks gardermoen til 1/10 del av prisen det koster å leie vålerbanen.

Men nå er det ganske mye enklere å holde styr på 30 biler enn 100+ da, så det kan jo gå bra.

Enig her. Jeg har vært på mange banetreff opp igjennom årene med kompliserte timeplaner som har blitt "ødelagt" pga. uforutsette hendelser som f.eks avkjøringer med en halvtimes kosting av bane osv. Da ryker timeplanen og det blir ofte kaos. Min erfaring er at det er åpen pitlane hele dagen som gjelder. Da blir det fin flyt og sjeldent kø på banen. Drag og autoslalom kan man også gjøre på f.eks gardermoen til 1/10 del av prisen det koster å leie vålerbanen.

Men nå er det ganske mye enklere å holde styr på 30 biler enn 100+ da, så det kan jo gå bra.
    Enig..
    Vært masse på Gardermoen og det funker knall.. La gutta få kjøre fra seg på årets første bane treff, er tunge høyere føtter som venter nå. hehhee

Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,681

Vi ser ann hvordan de to første timene går,hvis folk holder seg på banen,og bruker banen,så har de fleste
    ødelagte bremser etter to timer tenker jeg
    Skal prøve få til mest mulig banetid,men drag er jo gøy det og,skal ikke behøve ta lange tiden
    Nissan GTR R35 SPE750
    VW POLO 1,4

Medlem siden
    Oct 2008
    Meldinger
    341

Sitat Opprinnelig postet av CV1515
    Vi ser ann hvordan de to første timene går,hvis folk holder seg på banen,og bruker banen,så har de fleste
    ødelagte bremser etter to timer tenker jeg
    Skal prøve få til mest mulig banetid,men drag er jo gøy det og,skal ikke behøve ta lange tiden

Ja, jeg antar også at med bare 30 biler på banen, så blir det mer enn god nok plass og tid til banekjøring.
    Er ikke bremsene nedslitt, så er iallefall tanken tom etter 5 timer med kjøring.
    Husk at det er sjeldent at så få biler kjører og at banen er tilgjengelig for alle i 5 timer.
    Det vanlige er jo at man må kjøre i puljer.

Vi får prøve oss fram og se om events tar for mye tid og fokus, så justerer vi underveis.
    Kanskje velger vi bare en av eventene, slalom eller drag.
    Forøvrig god ide å leie Gardermoen. Fungerer denne gruppa på 30 godt, har alle lyst å gjenta noe som er hyggelig.
    Alle må bidra til at dette blir vellykket, vårherre har iallefall gjort sin jobb slik at det blir svidd gummi som vil prege dagen og ikke glattkjøring.
    Da er det bare opp til oss.
    Ta med godt humør og en positiv attityde, så blir dette skikkelig bra !

Hilsen Birger

arildh Gjest

Jeg har vært på et par banetreff før og en ting som er sikkert er at tiden flyr. Jeg bruker å kjøre mellom 10-20 runder i slengen. Da er bremser, bil og han bak rattet klar for en pause. Jeg har kjørt 1.08 runder men pga. trafikk, oppvarming og nedkjølingsrunde, gult flagg og påslipp kan det ta 30 min fra man setter seg i bilen til man parkerer igjen. Da sitter jeg gjerne 5-10 min i og rundt bilen og sjekker loggede rundetider, justere sprut, lufttrykk og status under panseret mens motoren går for å kjøle ned. Skal man samtidig få med seg litt av morroa fra sidelinjen, prate piss , spise et måltid og kanskje fylle bensin blir det i snitt ikke så mye mer enn 1 heat i timen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Meldinger
    40

Jeg har vært på et par banetreff før og en ting som er sikkert er at tiden flyr. Jeg bruker å kjøre mellom 10-20 runder i slengen. Da er bremser, bil og han bak rattet klar for en pause. Jeg har kjørt 1.08 runder men pga. trafikk, oppvarming og nedkjølingsrunde, gult flagg og påslipp kan det ta 30 min fra man setter seg i bilen til man parkerer igjen. Da sitter jeg gjerne 5-10 min i og rundt bilen og sjekker loggede rundetider, justere sprut, lufttrykk og status under panseret mens motoren går for å kjøle ned. Skal man samtidig få med seg litt av morroa fra sidelinjen, prate piss , spise et måltid og kanskje fylle bensin blir det i snitt ikke så mye mer enn 1 heat i timen.
    Spot on det her. Det blir somregel 1 heat i timen om man ikke gasar til det rasar. Det er ikke mange gatebiler som tåler non stop kjøring i timesvis uten nedkjøling. Vi med små turbomotorer og alt for mye ladetrykk klarer ikke mer enn 6-7 max attack runder før det bør kjøles i 20-30 minutter. Sålenge man ikke kjører alt for lenge om gangen så dekk, bremser osv smelter så er det utrolig hvor lenge ting holder.

Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,681

Er enig i det,vi ser ann utviklinga når vi er der,men i utgangspunktet har vi tenkt å ha drag + slalom øvelse.
    Uansett hva vi gjør og hvordan så håper å tror vi dette skal bli en meget bra banedag for de fleste.
    Ha barmhjertighet med oss om ikke alt er som alle ønsker,det er første gangen vi arrangerer ett slik treff
    Nissan GTR R35 SPE750
    VW POLO 1,4

Lignende tråder

1. Program 1.mai....
    By CV1515 in forum Småprat og happenings
    Svar: 3
    Siste melding: 19th April 2010, 18:13
  2. tv program om ripz z
    By rb26dett in forum Nissan Sporting
    Svar: 6
    Siste melding: 22nd March 2009, 10:10