Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Fra halogenprosjektor til xenonprosjektor... WIP

Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    1,504

Fra halogenprosjektor til xenonprosjektor... WIP

Siden jeg hadde et sett med Infiniti FX bi-xenon prosjektorer til overs fra sunnyen som jeg var villt fornøyd med tenkte jeg å stappe de inn i ZX'n jeg. Er litt for perfeksjonist til å bare kjøpe et generelt hid kit, spesielt når jeg vet hvor overlegne et sett skikkelige xenon prosjektorer er.
    Alle xenondelene har jeg, da mangla jeg bare et ekstra sett lykter jeg kunne ødelegge, fant et sett i england til 50 pund pluss frakt. KJØPT.

De vart som seg hør og bør stappa i ovnen så fort de kom i hus og etter mye om og men så havna tilslutt hele lykta i deler

standard halogenprosjektor.

FX-R prosjektorer:

Lys:

Men de visste seg og være litt for tjukke til å passe i det smale lyktehuset til zx'n.
    Så da er jakten på passende prosjektorer igang, sånn som det ser ut til nå er passende alternativ bmw E46 prosjektorer eller lexus rx-afs prosjektorer siden de begge er rundt 10cm breie og kan dermed passe inn i den originale justeringsbraketten. Dette er viktig siden jeg vil ha minst mulig kapping i lyktehuset(viss ikke så skulle nok FX'ene fått plass ) og for å beholde opp/ned/høyre/venstre-justering.

Jeg fikk jo en litt frankenstein aktig ide idag og bestemte meg for å sjekke ut muligheten for å pare xenon-reflektoren til den originale linseholderen.
    Like so:

Koble til ballast og ledningsnett
    let there be light:

Brytningslinjen var skarp som f!

Så dette kan jo faktisk være en ide, det gjenstår ennå å teste spredning og lysstyrke siden garasjen min er stapp full av deler og en datsun.

Et problem med denne løsningen er da det faktum at lyktene er RHD så brytningskjoldet må enten modifiseres eller så kan jeg ta skjoldet fra FX prosjektorene og feste det på det originale skjoldet. Småplukk egentlig og ikke så stort problem som mitt neste:
    Det originale glasset...
    Det kommer til å gjøre brytningslinjen uskarp. Som demonstrert av en annen her:

Det ser også ut som glasset bryter litt av lyset av og over linjen. Kan være kamera som lyger, dette skal jeg selv finne ut av senere når garasjen er litt romsligere

Løsningen blir uansett en av to:
    1. Få en glassmester til å skjære ut "toppen" av glasset så jeg kan erstatte det med klart lexan eller acryl.
    2. Bruke det originale glasset til å lage en form av gips eller betong/sement, sparkle og pusse ut "strekene" i glasset for så å lage klare "glass" av acryl.

Stay tuned som de sier.

Medlem siden
    Aug 2004
    Meldinger
    1,681

Re: Fra halogenprosjektor til xenonprosjektor... WIP

Her er de feteste 300zx frontlyktene,med Xenon...men for dyre....

http://www.conceptzperformance.com/Cart ... .34.253.23
    Nissan 300ZX-R Strosek Limited Edition
    Nissan GTR R35 SPE750
    VW POLO 1,4

Medlem siden
    Sep 2008
    Meldinger
    764

Satan! den blå z'en der var jo bare nydelig!

Kjenner jeg får helt vondt i magen bare av å se på z'ene. Tror jeg undervurderte bilen min den siste tiden jeg hadde den. Angrer bittert nå. Må ha meg en z32 igjen.
    MFH

Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    1,504

Sitat Opprinnelig postet av CV1515
    Her er de feteste 300zx frontlyktene,med Xenon...men for dyre....

http://www.conceptzperformance.com/Cart ... .34.253.23
    Nettopp, en sinnsyk pris på de som på de fleste andre nissan deler. Xenon lykter til en Primera -144 koster vel omtrent 5-6 tusen per lykt om ikke jeg husker feil.

Men de lykteinnleggene som er i de nyere xenonlyktene kan man alltids få tak i.
    Klarglass kan man somsagt lage og.

Dette her kommer sannsynligvis ikke til å koste meg mer enn en brøkdel av to nye HID lykter.

Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    1,504
    Da får vi vel ta en update igjen, har ikke vert prioritert så mye dette siden jeg har kjøpt ny leilighet som måtte pusses opp, sommerferie, unge med alt det medfører av tidstap :P

Bestemte meg for å bestille noen nye fra TRS, morimoto mini d2s:

De er mindre enn både fx-r og rx-afs prosjektorene så de skulle passe ganske greit i originale opphenget.
    Så jeg gikk til innkjøp av litt diverse M4 bolter og muttere og etter noe tenking og måling vart de montert ganske greit

fikk kun bolta de oppe, nede passet ikke hullene overens så der brukte jeg lim.

Da gjenstår det å finne ut hva jeg skal gjøre for at pærebytter skal gå litt greiere, den er noe kortere denne prosjektoren så den forsvinne litt inni det originale hullet.

Tror jeg kapper av ytterkanten for å gjøre hullet større så finne et eller annet plastlokk som passer

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •