Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: Fortell om deg selv!

Fortell om deg selv!

Jeg begynner:

Heter Kristoffer(Naturligvis) bor i Søgne, nærmere bestemt Lunde. Er 19 år og jobber som elektriker lærling.
    Bestemte meg for å kjøpe 200sx etter å ha blitt terget opp av nik0lai, og har alltid vært svak for nissan! Kjøpte den av en maler i vågsbygda som hadde mistet jobben. Den så utrolig kjip ut, og forrige eier hadde litt "spesielle" tanker bak den, som et ratt "custom" lakka med måner og stjerner. Trekt om midtkonsoll med en stoff som ligner dasspapir og litt mer tjafs. Men smaken er jo som baken, delt i to.

Har masse planer for den. Men heller lite penger, plass og tid(Ja har dame).
    Jeg liker å styre litt med bilen til tider, sitte litt på pcen, ha det litt gøy med alkoholen og venner!
    Regionleder for Sørlandet
    Nissan 200sx s14(a) 96"
    Datsun 510 1300 Deluxe 69" (Solgt)
    Nissan 200sx s13 93" (Solgt)

200sx s14(a) Selges:
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=35858060

Re: Fortell om deg selv!

Mårn,mårn!
    Gunnar på 25 år her, bor på Evje.
    Av interesser er det også blant annet jakt og fiske som står på programmet, i tillegg til bil.
    Kjører rundt i en svart King Cab for tiden. Har også en blå 200sx s13 med skilt som sommerbil.

Even her, 21år, går siste semester på bacheloren på UIA innen IT og IS, jobber litt i et it-firma som jeg skal begynne å jobbe mer for i sommer når skolen endelig er ferdig for en stund for min del
    Har en rød s13 som jeg har brukt mye penger på, og blir sikkert en god del til
    Holder til i vågsbygd, dagene går med til skole, jobb, trening, skruing, buddies og ladies, og gleder meg veldig til å komme meg ut med bilen og hilse på andre i sine glis
    93 nissan 200sx s13
    76 Datsun 180B SSS
    11 ford transit firmabil
    06 opel vivaro
    92 golf vr6 godkjent m/turbo

Medlem siden
    Sep 2008
    Meldinger
    371

Marius her! Jeg er 19år og holder på med siste halvår som bilmekanikerlærling på Sørlandets Bilverksted. (Så om noen trenger litt fiks på bilen, får jeg tak i billige deler og gjør jobben billig. )
    Kjøpte 200 helt tilfeldig, egentlig. Ville ha en sportslig bil som var enkel å skru på, så da ble det selvfølgelig japse!
    Bilen går nå som bruksbil, men den blir nok satt inn om vinteren fremover når jeg får fart på prosjektet. Går for function before fashion, men litt utvendig fiks blir det nok på den
    Ellers går fritida med til å sykle BMX, feste og skru.. Både på min egen og andres. (Så om noen trenger litt fiks på bilen, i'm your guy )
    -VW Golf '97
    -Suzuki Baleno '97
    -Nissan 200sx s13 '92

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    1,511

Jeg heter overraskende nok Nikolai. Født en vakker sommerdag i nittenhundreogåttiseks, og har hatt en 200sx s13 for noen år siden.
    Men sverger til Nissan fortsatt. Har en '00 Primera M6 Sport, en '92 Primera eGt 4x4, og en Pulsar GTiR..
    Er regionsleder i sør, for Nissan Car Club Norway. Bor i Søgne, nær Høllen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Meldinger
    899

Jeg heter Erik, er snart 21 år, Bil er min store interesse.

Kjøpte meg s13 for 2 år siden, og angrer ikke, ble inspirert av min kammerat patrick89 på forumet

På fritid Jobber jeg som rørlegger, driver og pusser opp hus til meg og min forlovede Ellers henger jeg med venner, fester litt, og har det ganske greit

Tjo hei
    Hilsen Helland
    Mitt prosjekt: http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?f=35&t=45870

Nissan Patrol y60 trekkbil/bruksbil
    Nissan Laurel c34 RB25 Powered Banebil
    Ford Transit 2009 Firmabil
    X : Mazda 323 1990 Vinterbil\Bruksbil
    X : Opel Vivaro 1.9tdi 2004 Firmabil
    X : Nissan 200sx s13 1990 - @360hk på nava(414 i motor) målt på dynapack.
    X : Peugeot 205 1.6 automatic 88000km
    X : Vw Passat 3b 1997
    X : Vw golf 3 VR6 1992
    X : Bmw 520 e34 1992
    X : Nissan Primera p10 1991

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    1,511

Sitat Opprinnelig postet av 200sx-helland
    På fritid Jobber jeg som rørlegger, driver og pusser opp hus til meg og min forlovede Ellers henger jeg med venner, fester litt, og har det ganske greit
    Kan ikke være mye til "fritid" der.. 7,5t jobb, pusse opp hus, festing, og forlovede.
    Hvor får du presset inn bil-tid? =/

Selv er jeg heldigvis nesten ferdig med oppussinga, men har samboer og en sønn på 14mnd.
    når jeg da i tillegg jobber 8t daglig, så blir det ikke mye tid til bilen her iallfall =/

Medlem siden
    May 2003
    Meldinger
    2,681

Jauda,siden jeg er en av de "eldre" så er det sikkert mange som lurer på hva som skjuler seg i min fortid

Begynte som mekaniker lærling hos Jærnes bilforretning (senere Sørlandets bilsenter) i 1987

Første Datsun jeg hadde var en 76 mod 160b ,som selfølgelig ikke kunne bli urørt , monterte 15" felger med 195/50 dekk,Ja det var svært den gang på en gammel datsun!satt også inn SSS motor i den og dro på italia tur , 200km på autobahn var kjekt den gang
    Solgte den og kjøpte meg en 77 mod 180bSSS ,nesten samtidig kjøpte jeg meg en til 77mod 180b SSS .

Og en dag ,fikk jeg tak i en reklamasjonsturbo fra en liten Nissan lastebil,var noe galt med wastegaten. Noen som lurer på hva somsom skjedde med den turboen he he.

På en kveld(natt) så fikk jeg montert den i den ene SSS en jeg hadde , kjørte med original bensinpumpe og forgassere , funket ikke særlig bra-

Lærte meg mere om emnet ,og monterte inn golf gti pumpe , og 2 doble dellorto med hjemmelaget innsug og trykkboks.

Og vips så hadde jeg en bil som fliste bmw 325 ene som var noe av det hotteste den gang, dette var i 1989.
    tiden gikk og jeg solgte begge bilene og kjøpte meg cherry 100a , den måtte også moddes, ble laget frontspiler,type bre,satt på skjermutbyggere,og 14x7 felger,lakket den rød
    omp grip ,glassfiberstol ,fia godkjent ,men utgått på dato, lite brukt, selges for 1200.- kan brukes i club og semipro
    drifting

bærbar pc som ikke starter opp , antakeligvis defekt hardisk, 1,5 -2 år gammel fujitsi siemens amilo xa 2529 selges 1500.-

Medlem siden
    May 2003
    Meldinger
    2,681

Hm skjedde noe rart, her kommer fortsettelsen.

Kjørte med den frem til jeg traff min kone i 92 , i mellomtiden var jeg entur i forcen, hadde sluttet på nissan ,jobbet litt som lastebil mekaniker .

Fra 92 og frem til 98 så stod det helt stille på datsun fronten, fikk meg jobb på Agder motor last og buss og tok fagbrevet på tunge kjøretøy også .

kjøpte meg min første Z i 98 ,en helt sønder rusten en som per overtok da jeg ikke orket(per orket heller ikke) Kjøpte meg en annen Z som var nesten 100% , satte på andre felger , byggde 2,8 turbo motor osv osv, året etter så kjøpte jeg den eneste Nissan skylinen som er solgt i norge , en 240k GT , fikset denne opp ,ingen modifikasjoner på denne, solgte den etter 6 måneder tror jeg.
    Bestilte meg da den z en jeg har nå ,fikk den høsten 2000 og var på veien i2002
    Neste bil ble en 510 som jeg trakk ut fronten på ,sveiste rust og lakket opp to farget sølv og rød, hadde den i ca 6 måneder.
    så ble det "lokomotivet" blurbird 910 med 2,4 turbo motor ,hadde den også i ca 6 måneder.
    Neste bil er nå en 160jsss som det kommer en egen prosjekt tråd på snart -

Ellers så har jeg 2 barn ,ei jente på 9 og en gutt på 12, to stesønner en på 27 og en på 23 ,sistnevnte har fått samme sykdommen som meg og holder på med en 180bSSS

Andre hobbyer er huset vårt, er en ivrig hobby snekker ,og har bygd på huset 2 ganger , gjør stort sett det meste selv.
    Og så blir jeg jammen med 41 år til sommeren
    omp grip ,glassfiberstol ,fia godkjent ,men utgått på dato, lite brukt, selges for 1200.- kan brukes i club og semipro
    drifting

bærbar pc som ikke starter opp , antakeligvis defekt hardisk, 1,5 -2 år gammel fujitsi siemens amilo xa 2529 selges 1500.-

Medlem siden
    Aug 2008
    Meldinger
    899

Sitat Opprinnelig postet av nik0lai
    Sitat Opprinnelig postet av 200sx-helland
    Kan ikke være mye til "fritid" der.. 7,5t jobb, pusse opp hus, festing, og forlovede.
    Hvor får du presset inn bil-tid? =/

Selv er jeg heldigvis nesten ferdig med oppussinga, men har samboer og en sønn på 14mnd.
    når jeg da i tillegg jobber 8t daglig, så blir det ikke mye tid til bilen her iallfall =/

hehe, nei, siste halvåret har vert litt anderledes. Jobb 7-3, jobbe i hus halv 4 - 22, så hjem å henge med kåna i 1 time før leggetid(bor i leilighet, mens det blir pusset opp)
    med andre ord, bilen har det ikke skjedd så mye med, foruten plx bredbåndslambda som er halveis montert.
    Hilsen Helland

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    1,511

HAHA.. Skjønner. Hørtes kjent ut.. Mye igjen av opppussinga? Stort hus? Gammelt?

Medlem siden
    Aug 2008
    Meldinger
    899

Sitat Opprinnelig postet av nik0lai
    HAHA.. Skjønner. Hørtes kjent ut.. Mye igjen av opppussinga? Stort hus? Gammelt?

Gammelt murhus fra 1950 165 kwm innvendig, 500kvm tomt.

er 2 etg med loft.

Vi pusser opp 2 etg og loft nå, 2 etg inneholder kjøkken, stue, og 2 soverom, har rivd alt ner til muren, og byttet bjelkelag i taket i stua/gulvet på loftet, og lagt inn stål drager. Taket på kjøkkenet har blit hevet, så der er det høyt, ellers blir det moderne stil på alt, med hvitmalt gips. fra vegger til tak, og parkett/ laminat med varmekabel under i stue og kjøkken, samt spotter i tak. Blir og laget kontor på loftet. alt elektrisk blir byttet ut med nytt, samt alle rør blir byttet til avløpsrør i pp, og vannrør i rør i rør.

Satser å flytte inn før sommerferien

Lurte på å lage en hustråd på forumet, slik som madagascar gjorde Med bilder av oppussingen
    Hilsen Helland

Heihei! Bjørnar heter jeg og blir 24 denne våren (tiden flyr...). Bor ca midt i Kr.sand sentrum, men er født og oppvokst på Vegusdal som ligger veldig sentralt midt mellom Evje, Birkeland og Vennesla (men likevel veldig øde )
    Har alltid vært interessert i drifting og bilsport generelt, men innkjøpet av en S14a racing edition som jeg har nå var egentlig ganske spontant. Tenkte med meg selv at nå er det lengesiden jeg har eid en bil, og finner ut at jeg kan ta meg råd til noe som koster litt mer enn de forrige Volvo 240'ene jeg har hatt. Det tok vel kanskje en uke fra jeg var inne på tanken å kjøpe en 200sx til jeg kjørte den hjem en herlig varm sommerdag 25.06.2009. Det og også samme dag som min søster har bursdag, så det ble litt ukomfortabelt når hun ringer og spør om ikke jeg òg blir med på Big Horn Steak House med familien og feire. Men etter hun fikk sitte på en tur, virket alt egentlig veldig greit. Og kjøpet har jeg ikke angret et sekund på. For en bil!
    Har ikke store planene med bilen egentlig. Skal prøve å holde den mest mulig orginal både utseende- og effektmessig. Har heldigvis(?) ikke råd til å gjøre så mye med den heller. Den skal kjøres mye, men også stelles godt med og vare lengst mulig uten å støve bort. Har merket det har kommet frem litt rust i løpet av vinteren som må tas. Det er nok første og siste gang den brukes som vinterbil, men fytti grisen så moro det var! Men det skal bli godt å få på sommerdekkene også

For tiden jobber jeg i Ventelo og har heldigvis ingenting å gjøre med verken kundesupport eller salg, så overskudd er det nok av. Har mye tid til bilen da jeg ikke har har noen å dele livet mitt med, men tiden blir helst brukt ved pc-skjermen hvor det går sidelengs i Live for Speed med både Playseat og Logitech G25 (ratt-og pedalsett med kløtsj og H-giring som vi kaller det). Så føler jeg får kjørt fra meg ganske mye der og kan heller nyte en komfortabel kjøretur på veien. Ellers prøver jeg også å bli med på det som skjer av arrangementer og "dokumentere" med å ta masse bilder med mitt Nikon D40. Ikke det beste kameraet, men det blir mye flotte bilder likevel
    99' S14a Racing Edition

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    35

Hei hei! Ikke mye jeg henger her, men hiver meg på likevel.
    Jeg heter Frank Petter, leier hus på Tveit, med samboer og ei lita på 12mnd.
    Har en rød '97 Primera "familiebil". Har flere planer og idéer for bilen enn jeg kommer til å gjennomføre, grunnet både tid og peng. Men smådetaljer og nips&naps er favorittdillen min med Primera'en, så det er en finfin hobby-aktivitet for meg.
    Har hengt med Nikolai så lenge jeg kan huske, både i skole og på fritid. Så det ble en Nissan Primera på meg grunnet Nikolai sin store lidenskap for bilmerket fra Østen.

Fra før har jeg truffet Gunnar, Kristoffer og andre på både treff og i sammenheng med Nikolai. Og Bjørnar også når jeg tenker meg om.

Sitat Opprinnelig postet av GnaRKiLL
    For tiden jobber jeg i Ventelo og har heldigvis ingenting å gjøre med verken kundesupport eller salg, så overskudd er det nok av.
    Jobber faktisk også på Ventelo. Den avdelingen som har PS3 med ratt og Gran Turismo.

Ser fram til flere treff framover!

Medlem siden
    Feb 2004
    Meldinger
    585

Hei hei! Lenge siden jeg har vært her inne og det var heldigvis mange nye poster som jeg kan sette meg inn i nå midt under eksamensforberedelsene

Av og til møter jeg på folk som minner meg på at jeg faktisk har en s13 med det påfølgende spørsmålet...har jeg fått gjort no på bilen i det siste? ehh..nei Begynner å få dårlig samvittighet for at jeg ikke har besøkt ho på flere måneder..da er det galt!

Må vel innrømme at jeg har gått litt lei, men nå som våren er her, så har jeg ikke sjeldent drømt at jeg er ute å cruiser i gobilen..akk, en vakker dag

ellers går jeg på skole i Grimstad på mekatronikklinja!
    s13 - tilnærmet orginal

If it's cheap and fast, it's not reliable.
    If it's cheap and reliable, it's not fast.
    If it's fast and reliable, it's not cheap

André Nordstokke her. 28 år og bor på Høietun (Mosby) i ca 1 mnd til, så er det å flytte, igjen... Hvor? Vet da faen..

Liker veldig godt biler som går fort og gjort mye dumt.. Du vet åssen det er, gjør noe og finner ut i ettertid at det ikke var så lurt alikevel...
    Er til tider stor i kjeften og har veldig rar humor, ikke alle som fatter den, men men Elsker f.eks å prate dritt om bmw, men griner ikke av den grunn vist dem slår meg på 201 meteren

Har hatt bmw, Golf Syncro og eied Skyline med skilter. Per dags dato er det 2 stk Patrol jeg har samt en Skyline uten skilter der jeg har litt på gang.. Har også en russisk bygd leke bil av russike traktor deler som vi jobber med.. Fikk kallenavn russerhora sist vi kjøre den i heia i Skien Vi har valgt et litt mer anonymt navn som Puddingen. Du blir helt pudding nemlig etter å kjørt med den, null fjærer

Planer med Skyline'n er mye rart.. Blir kanskje skilter på den au, ikke hvite da :P
    Ellers er det hovedstrømsbryter som mangler montert og bilen kan få lisens. Samt skal levere girkassa mi til overhaling, da revers ikke fungere. Tror det er en svakhet med HKS kassene...
    Samt vurdere å gå over til E-85 på bilen for å få ut mer hester... Men trenger å lære å kjøre bilen MYE bedre før jeg skal gjøre det... OG den spinner allerede som et helvete på alle gira

Har dessverre ikke mye peiling på biler og begrenset med hukommelse så blir til at jeg må lære meg hver ting når det går noe galt. Veldig glad i mine gode venner som kan hjelpe til når det trengs

Ellers takk til dem som sørge for litt koselig treff her på Sørlandet, må ha flere av dem

Sola skinner, livet er hærli!

Psycho Team Tour 2009 coming to a local track near you!

http://www.bilsportfoto.com for bilder/filmer fra diverse turer/treff
    http://www.psycho-tuning.no for team siden
    http://www.japsebil.com hvis du er interessert i å kjøpe deg rå bil med eller uten hvite skilter eller trenger å kjøpe GODKJENT bur ferdig montert for deg

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    322

Hei! Er en stund siden jeg og var innom her.

Heter forøvrig Axel og bor i Voiebyen (Vågsbygd) nå.

Hadde en s14 for en stund siden og er vel generellt interessert i de fleste japser så jeg kikker litt rundt på flere forumer. (Er mye på Club Honda forumet blant annet.)

Kjenner nå som våren kommer at jeg savner lekebil. Solgte forøvrig min forrige "morro-bil" just, som var en '93 Civic VTi hatchback med litt oppgraderinger i understell og slikt.

Nå kjører jeg Audi A4 TDi quattro, som ikke er så veldig spennende for de fleste her tenker jeg.

Var egentlig bare innom fordi jeg lurte på om det var noe liv i prosjektet til Thagen og at jeg selv har litt lyst på s13 (eller noe i den gaten) nå.

Thagen: Får du ånden over deg igjen, eller trenger litt moralsk støtte i garasjen så er det bare å slå på tråden. Er en stund siden vi har prates nå. En vakker dag må vel den røde saken din ut å smake litt fjell-luft og norsk kvalitets asfalt igjen?
    -05' Audi A4 TDi Quattro S-line Avant
    -93' Civic VTi Wek'Sos ASR kit, koni, Spoon, HardRace, Enkei, APC, 4-1, etc.[solgt]
    -03' Accord Sport H&R race kit [solgt]
    -94' 200sx s14 Zenki [solgt]
    GReddy Rs bov, GReddy FAT, GReddy Remote oil filter, Autobahn FMIC, Manual Boost Controller @~1bar, Rota Torque, Denso iridium, 3" Elbow-back, Eibach springs, Cusco strutbrace, ACT Clutch, Walbro 225lhp, etc...
    -97' Civic LS/VTi Coupè[solgt]
    b16, y21, coilovers, asr subframe, itr sway, etc etc......

Medlem siden
    Dec 2006
    Meldinger
    1,511

Sitat Opprinnelig postet av Axel
    ...og at jeg selv har litt lyst på s13 (eller noe i den gaten) nå.
    Er en grei s13 til salgs i søgne... kristoffer som selger sin.

rps13 Gjest

Hei alle sammen. MarLon, 29, born and raised in KRS since 93! Went to Solholmen so you might know some of my old friends. Moved to New Jersey 93-Present. Went back to KRS 08 after 15 years. Been in the car scene since I got my license. Had several cars, 2 Honda's 1 Chevy, 3 Nissans S13 (hatch) and now a daily 2010 Subaru Forester. I work as Design Engineer and as a mechanic for FUN during the weekends. Planning on working in Formula 1 one day, and hopefully will be the first in Norway to be working in a Formula 1 team. But I rather be a professional driver if I had the chance. I missed the Sorlandet Gatebil meet since I went to England to visit all the F1 teams. I tried to meet up with May (thisgirlgoessideways) but didn't get the chance, has anyone meet her yet? Yeah so that's me in a few words. Vi snakkes! Peace out!! (O=O)\RPS13/(O=O) d[o_o]b

That's some serious ambitions! I really hope you make it as an F1 mechanic What do you mean by professional driver? F1 driver?
    99' S14a Racing Edition

rps13 Gjest

Oh yeah, gotta go big. I'm really aiming for a race engineer position since that is my background engineering that is. We'll I wish I could have started a professional driver education which would lead to an F1 driver position instead of a formal education. But due to lack of funding and protective parents it did not happen. It was a good move since I can always find a job being an engineer vs a driver who doesn't make it successfully in the racing industry. So what part of KRS are you from? I don't recollect seeing your S14 roaming around town, I guess since I used to live up in Tinnheia there wasn't much action but I did happen to hear and see someone doing some donuts and burnouts in Grim Skole.

I live very close to the centrum of Kr.sand. I drive a lot, but only in the weekends. Must have been someone else you you saw, because I've never been at that area with my car :P
    99' S14a Racing Edition

Lignende tråder

1. Svar: 20
    Siste melding: 29th December 2007, 15:20
  2. bytte chip selv
    By Excalibur in forum Annet
    Svar: 22
    Siste melding: 25th February 2007, 09:57
  3. En sak som går selv om motor er av.. HJELP!
    By Civic type-r in forum S13
    Svar: 8
    Siste melding: 22nd December 2006, 12:49
  4. Bilforretning med respekt for seg selv......
    By TurboKnut in forum Småprat
    Svar: 9
    Siste melding: 14th September 2005, 15:59
  5. Fortell om bilen din!
    By 240Z_Bergen in forum Nissan Sporting
    Svar: 11
    Siste melding: 21st July 2005, 17:10

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine