Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Lakkering av kamdeksler ol.

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    514

Lakkering av kamdeksler ol.

Har fått sandblåst ventil\kamdekslene blandt annet og skal lakkere disse. men for at dette skal bli bra skulle jeg ha rettet på noen sår i dekslene. Kan man bruke vanlig sparkel på dette som hvilket som helst karosseri? Er hovedsaklig pusse\sliperiper jeg vil jevne litt ut bare for å ha gjort dette så godt jeg kan....

Medlem siden
    Nov 2005
    Meldinger
    209

Re: Lakkering av kamdeksler ol.

Sitat Opprinnelig postet av rcs
    Har fått sandblåst ventil\kamdekslene blandt annet og skal lakkere disse. men for at dette skal bli bra skulle jeg ha rettet på noen sår i dekslene. Kan man bruke vanlig sparkel på dette som hvilket som helst karosseri? Er hovedsaklig pusse\sliperiper jeg vil jevne litt ut bare for å ha gjort dette så godt jeg kan....
    Da jeg tok mine, så la jeg først syregrunning og 2K slipefyller. De sår og hakk som ble igjen brukte jeg vanlig 2K sparkel på og deretter ny runde med slipefyller. Det har funka bra... Bare pass på å bruke syregrunning på bart alu før du lakkerer eller har på slipefyller etc... og en lakk som tåler høy temp
    SR is just 200cc of wasted displacement....
    http://www.kmtechnics.no
    http://www.smithsmotorsport.no

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    514

Sitat Opprinnelig postet av Firestarter
    Sitat Opprinnelig postet av rcs
    Da jeg tok mine, så la jeg først syregrunning og 2K slipefyller. De sår og hakk som ble igjen brukte jeg vanlig 2K sparkel på og deretter ny runde med slipefyller. Det har funka bra... Bare pass på å bruke syregrunning på bart alu før du lakkerer eller har på slipefyller etc... og en lakk som tåler høy temp
    Jeg har brukt syregrunning. Og sparklet litt, men for meg er det ikke så nøye. Bare det ser ok ut. Men slik jeg har forstått det trenger man ikke lakk som tåler mye varme? Ventildekslene blir neppe veldig varme?

Medlem siden
    Sep 2002
    Meldinger
    8,761

De blir vel nesten like varme som oljen, tipper jeg. Sikkert opp mot 90-100gr. på en varm sommerdag (med original kjøling).
    Tomas Gravvold
    - Nissan Pathfinder 2.5dCi LE '05
    - Ski-doo Summit X 800 Etec '13
    x Nissan 200SX RS13 '90 "T-spec"

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    514

Sitat Opprinnelig postet av TG1
    De blir vel nesten like varme som oljen, tipper jeg. Sikkert opp mot 90-100gr. på en varm sommerdag (med original kjøling).
    Jeg snakket med en lakkerer og han sa at han aldrig brukte annet en vanlig billakk til toppdeksler osv. Hvor mye varme vanlig lakk tåler aner jeg ikke, men ser man på en skikkelig varm sommerdag så kan lakken fort bli veldig varm bare av solskinnet. Så noe må den tåle.... Er bare en måte å finne ut om det er godt nok på.... prøve :-.)

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    546

Jeg jobber for en bedrift som restaurerer gamle biler, så har blitt lakkert flere motorer i lakkboksen der. Både Blokk, topper og kamdeksel. Vi lakkerer bestandi di delene med helt vanlig lakk. Eneste plassene det har skjedd at lakken ikke har likt seg har vært rundt eksosmanifoilen, så å lakke kamdekslene dine er ingen problem

-Why Drive When You Can Drift..-

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    514

Og for å ta det tekniske er vanlig lakk bestandig til 83 grader (I følge lakkleverandøren jeg handla hos i dag.)

BRukte sort blank på frontdekslet osv, men kjøpte matt sort i dag. Tror matt blir bedre

Lignende tråder

1. Lakkering
    By EspenS13 in forum Småprat
    Svar: 1
    Siste melding: 4th February 2010, 15:11
  2. behandling av nylakkerte kamdeksler
    By RogR in forum Lakk
    Svar: 6
    Siste melding: 29th December 2008, 23:59
  3. lakkering?
    By Nybegynner in forum Lakk
    Svar: 1