PDA

Vis full versjon : Fikse en ripe

NISMO
25th September 2005, 11:25
Jeg har en ripe i lakken som jeg har lyst til åfikse uten å lakke hele skjermen.

Er det mulig å legge i litt lakk med en tannpirker og pulere slipe det slett?

Noen som vil forklare litt om hvordan jeg skal gjøre dette og hva jeg trenger for å fixe det? Tannpirker og lakk har jeg :lol:

Vannsliping hva er det for noe?

Radic
25th September 2005, 15:15
Jeg har prøvd på dette et par ganger uten særlige bra resultater, dog uten tannpirker :lol:

Vannsliping er så enkelt som sandpapir som er beregnet for å være vått når du pusser med det. Våtslip papir. Det skal helst være så vått at det "renner hele tida". Bruk en svamp til å tilføre vann med, og dypp papiret i en bøtte med jevne mellomrom.

yngols
25th September 2005, 15:27
hvilken farge er bilen din? er den f.eks svart, rød hvit "tett" farge uten metallic eller pearl er dette mulig. Det blir ikke 100% strøkent, men det blir tross alt bedre.. det du må ha er akrylbasert lakk. ikke vanlig tynnerbasert eller vannbasert baselakk som skal ha klarlakk på toppen. akryllakk er (veldig lett forklart) klarlakk med farge.. Drypp dette i ripa, ikke for tykt! Når det er tørket begynner du med f.eks 1200-1500 vannslipingspapir. bruk mye vann, og hvis du hører at det er skrapelyder når du sliper, som om det er sandpartikler e.l. i papiret må du tørke av og vaske papiret godt. slip med dette til det er fint og slett, og fullfør med 2000 papir til slutt og poler opp...

NISMO
25th September 2005, 21:24
Bilen min er svart...
Takker så mye for tips, jeg skal prøve å se hva jeg klarer å få til.

Har ikke mye lyst til å lakke hele siden :?

pnorsted
31st October 2005, 00:08
bruk sånn du renser øra med.. husker ikke helt hva det heter nå.. hehe.. det funker bra, det man bruker på lakkverksted..

Berg
31st October 2005, 00:58
bruk sånn du renser øra med.. husker ikke helt hva det heter nå.. hehe.. det funker bra, det man bruker på lakkverksted..

Qtips??

Streetmekanik
6th December 2005, 13:21
og pulere slipe det slett?

Hihi....pulere. Hos Birger får du kjøpt lakk flekke sett som fungerer som negl-lakk, de har en liten pensel til påføring. Så spørs det hvor fint det blir, jeg mener det er greit nok for vanlige dødelige....men 200SXere er ikke som alle andre. Du ser det ikke fra 1.5-2m. Det koster lite å prøve, om du ikke er fornøyd er det proff hjelp som gjelder.